Den professionelle samtale
Igennem samtalen opbygger vi relationer og skaber tillid. Visse typer samtaler kræver særlig omtanke og forberedelse. Hvad enten indholdet vedrører en klage, en afskedigelse, sygefravær eller videregivelse af et tungt budskab, så er der brug for viden om, hvordan man styrer en professionel samtale. Målet er at opnå en konstruktiv kommunikation – især når det går tæt på. Forløbet indeholder teori og træning, der tager udgangspunkt i de problemstillinger, den enkelte medbringer, såvel teoretisk som metodisk.
Indhold:
Værktøjer til planlægning og styring af den professionelle samtale
Den anerkendende tilgang i tanke og adfærd
Opmærksomhed på andres og eget kropssprog
Hjælp til at styre ens egen oplevelse i pressede situationer
Efter forløbet har du fået:
Værktøjer i samtaleteknik og aflæsning af kropssprog
Styrket din viden om positiv og værdsættende samtaleledelse
Styrket din indsigt i kommunikation
Større sikkerhed og fornemmelse for fremadrettet handling
Afgrænset din egen involvering